mandag 14. mars 2016

Biff&Blowjob-dagen



Herregud, jeg har ikke skrevet blogg på 1 1\2 mnd. Sikkert på grunn av en blanding av veldig opptatt og ganske harmonisk, men atter en gang har noe i nyhetsbildet engasjert meg igjen. Hurra. Eller.

Jeg tror vi alle kan være enige om at det er drøyt mange merkedager i 2016, gjerne funnet opp av den alltid like griske handelsstanden, men påfunnet for 14 mars syns jeg egentlig sprenger alle rekorder for idioti.

Les denne artikkelen først og jeg beklager på forhånd at du aldri kan få igjen de 2 minuttene og jeg vil for all framtid være lei meg for at jeg leste den, men det er opp til deg:
http://www.side3.no/14-mars-er-biff-og-blowjob-dagen/3588900.html

Det første jeg henger meg opp i er dette:

"Bakgrunnen for dagen er at Birdsey mente at «Valentine's day» i stor grad handlet om at menn skulle vise sin kjærlighet til sin kjære, og bruker alle sine krefter for å lage den perfekte dagen for sin elskede."

Dumme lille meg som trodde at de aller fleste egentlig driter en lang marsj i Valentines, og om de ikke gjør det så pleier det å være litt stas for begge to. Som i par. Som i at også menn syns det er gøy å spise på restaurant og evt gå på kino. Så feil kan man ta i følge side3.

"Konseptet for dagen er enkelt. Ingen kort, blomster, sjokolade eller søte, små gaver. Det eneste som står på menyen er biff og blowjob."
Fordi det eneste menn tenker på, og ikke minst liker, er kjøtt og suging. 

Heldigvis kan sexspaltist og blogger Ann Mari Olsen hjelpe oss med å forstå dette fenomenet.
Hun slår et slag for likestilling på begge arenaer og hjelper med dette gode rådet til menn der ute: "Menn må kreve det, akkurat slik som dama krever kort, blomster og middag ute på Valentinsdagen. Sett det på kalenderen først som sist. Eventuelt handle inn det nødvendige på forhånd (kjøtt og øl) så har hun ingen unnskyldninger der heller - da er saken biff, hehe."

Hehe. 

Man kan kanskje si at jeg er helt inhabil på dette her, siden jeg ikke har vært i et heterofilt forhold siden jeg var 17 år, men hun har rett i en ting da,  hvem ELSKER ikke en kjæreste som har kjøpt inn på forhånd til middag som du må lage, og så krever litt munnsex til dessert?  Uansett kjønn og legning?? <3
Fordi hun begrunner det jo her:
"- La mannen få være mann, server ham en kald øl mens du står på kjøkkenet å lager mat, gjerne i noe sexy å se på. Når det kommer til desserten så gjør det med glede og innlevelse. Jeg vil tro det ikke er så veldig turn-on å føle at dette er noe dama gjør fordi hun må. Så vis at du digger det like mye som han. Bon appetit"

Så du dama, hvis du egentlig ikke er så keen på å suge han og helst bare vil se på tv, så LAT i det minste som du liker det da. Fordi det ekke no turn-on om han merker at du ikke har lyst. XoXo.
Og husk at du skal stå i undertøy og steke biff da, mens han ser på deg med sultne øyne og en kald øl i hånda. Som den mannen han er.

Er så glad vi har damer som Ann Mari jeg, som er med på å tviholde på støvete kjønnsrollemønstre nå som det i 2016 nesten er enighet om at menn og kvinner skal være likestilte. PUH.
Til slutt så vil side3 fortelle deg hvordan du steker den perfekte biffen, men syns tydeligvis grensen for godt journalistisk arbeid gikk ved å legge til en oppskrift for hvordan du suger best mulig.

Det er nesten som de tenkte at menn kanskje liker forskjellige ting.















47 kommentarer:

  1. Mens vi snakker om likestilling og sånn, sier du at damer ikke kan like biff og blowjobs? Dette dreier seg neppe om tvang fra mannens side, og jeg regner med at damene får en god biffmiddag de også, før man runder av med en dessert som jeg regner med at blir gitt med både samtykke og velvilje. Ellers er det jo ingen vits, og det tror jeg faktisk Ann Mari Olsen vil si seg enig i også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg sier at det ikke er sikkert at alle menn ser på biff&blowjobs som drømmedagen, sikkert damer som drømmer om det dag ut og dag inn, skal ikke påstå noe annet. Men Ann Mari er HELT sikkert enig med deg.

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Vent betyr det at man bare kan spise biff hvis man er mot jenter????

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt usikker på hva du spør etter her her, men jeg vil si nei.

      Slett
  4. Kvinner kan ikke lage mat. Alle jeg kjenner som bor sammen/gifte der er det mannen som lager mat. (Homoer er det jo selvsagt ikke noe spesielt kjönn)

    DEssuten er blowjobs sykt ekkelt, bruk fitta.Biff er ofte godt.

    SvarSlett
  5. Mens kvinne-dagen er du sikkert helt for, hvor vi skal stå på pinne og varte opp dama på alle måter, seksuelt og ikke-seksuelt. Ikke at jeg har så forferdelig mye imot det, men det har hent jeg ikke har lyst til å holde på i en time, og gudene skal man vite at man får høre det om man ikke gjør det på en av "deres" dag.
    Kvinner er en gjeng med hyklere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kvinnedagen handler ikke om oppvartning, men om internasjonal solidaritet og om likestilling mellom kjønnene. Alt handler ikke om sex og mat her i verden!

      Eksempelvis tjener kvinner 85 % av det menn gjør i Norge. Rundt om i verden brukes voldtekt som våpen osv. osv. osv.

      Takk til forfatteren av artikkelen. Jeg visste ikke om denne "dagen", og den kommer til å gå i glemmeboka raskt!

      Slett
    2. hvis meg de studiene der hvor det står at kvinner her til lands, tjener 85% av det en mann tjener.

      Slett
    3. Sier som Lars poverud, han oppsummerte det fantastisk fint :)

      Slett
    4. Akkurat hva var det han oppsummerte?:) bb-dagen er et humoristisk satire å skal ikke taes alvorlig^^ dermed det han sier om at kvinner kunne tjener 85% av det men gjør her til lands, har jeg sterke tvil til, så gjerne kom opp med fakta å ikke bare spy ut en hvis %-andelm:)

      Slett
  6. Bente: denne bloggen er genial. jeg vi bare ta et par ting med.
    De fleste menn krever ingen biffog blowjob dag. Dette er idioter. Vi har en jobb å gjøre når det kommer til kvinnesyn. Dette vet jeg godt selv. Et stort problem er nå gutter møttes. Det er blandt " gutta" at menn deler opplevelser. Da er det alltid en eller to tullinger som drar den for langt. Dette gjør at de litt mer usikre guttene i gjengen tror at man skal ha et slikt kvinnesyn. Vi har et samfunn hvor menn ikke får lov å snakke om følelser. Eller vi får lov men vi gjør det ikke. Vi er redd for å bli stigmatisert. Media har en så utrolig invirkning på hvordan gutter tror de skal være. Alle Hollywood filmene med tøffe mansroller, idiotiske spalter om hvordan men skal være er bare noe eksempler. Dette skaper idioter som igjen ødelegger for alle andre menn som egentlig bare er snille, omsorgsfulle normale mennesker som mange dere kvinner. Likevel ser jeg svært få eksempler for at menn blir hyllet for omsorg. Når morsdagen kommer skal den feires selvfølgelig. For mor er jo den som har stått for oppdragelsen. Så kommer farsdag. " Far har farsdag vær dag". Hva med og kanskje feire farsdag som morsdag? Vise at å være mann og være far er noe man også skal få credit for på samme måte som mor. Nei morsdag er viktigst, den skal feires folk skal skrive innlegg om hvor viktig mor er. Hva med alle de fedrene der ut som virkelig står på for barna sine? hva slags signal er det man sender. Fedre trenger også og få bekreftelse på at de gjør en viktig jobb på lik linje som mor.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for det :)
      Greia er da, og de burde jeg ta til etterretning, er at jeg forsøkte med dette innlegget å ta nettopp menn i forsvar og få frem at det er relativt mange der ute som ikke kjenner seg igjen i stereotypien med biff&blowjob. Skjønner jo på en del av kommentarene at det ikke kom helt igjennom.Kjipt at det skal være sånn, der er jeg helt enig med deg. Angående farsdagen så er vel det på fremvekst med reklamer osv, men jeg forstår hva du mener ifht rollen mor, morsdag etc. Får håpe det blir likestilling også der :)

      Slett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Det finnes unntak, men jeg tror jeg har de fleste menn med meg, når jeg sier at å planlegge resturant-besøk, skrive kjærlighetskort, kjøpe inn konfekt og finne på andre overraskelser ikke er det vi trives best med, og noe vi (eventuellt) gjør fordi vi "må".

    Heldigvis er både jeg og dama enige i at denne dagen(og B&B-dagen) er kommersielle tulledager, som er innført fra USA, som ikke angår oss, og at det viktigere å vise omtanke for hverandre i hverdagen enn å styre med valentinsdagen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Ja, det har du helt sikkert rett i og en del av poenget mitt er at det nok er ganske mange par der ute som er akkurat som deg og dama di :) Jeg gikk ikke i strupen på menn her, men på en artikkel, en annen blogger og idiotiske stereotypier av både menn og kvinner.

      Slett
    3. Jeg tror vel egentlig at B&B dagen ble skapt som et humoristisk spark til Valentines day og aldri har vært ment å være kvinnefientlig. Selv spiste vi fiskepinner i går og var godt fornøyd med det. ikke ble det blowjob heller.. Det blir det sikkert en råd med en annen gang vi føler for det. Du burde uansett blogge om noe mer livnært enn hva Ann Mari Olsen måtte mene om denne tulledagen

      Slett
  9. Dagen ble om jeg ikke husker feil lansert av en radiovert av det litt "kjekke" slaget. Den er siden holdt i live av en klikkglad presse, dagen er tull og fortjener å gå i glemmeboken.
    Marker heller PI dagen, amerikanere skriver 14 mars som "3.14" så det var et naturlig valg av dag.

    SvarSlett
  10. Hei og hå for et engasjement! Takk for spenstige kommentarer, ikke helt enig med alle, men pytt. Vil bare presisere for de som muligens ikke har fått det med seg at jeg ikke sier at damer ikke liker biff eller blowjobs, men poenget med innlegget er vel heller at det ikke nødvendigvis er sånn at alle menn syns det er så fett å bli satt i bås. Takk for meg :)

    SvarSlett
  11. utgangspunktet for artikkelen er trist. og at sånne forklarende og på snodden "se det litt fra begge sider" innlegg er tenkt som drivende i det som handler om feminisme ditto. Likeverd skal ikke diskuteres men aksepteres. at noe heter de menneskelige rettighetene uten at noen vil ta seg selv i nakken og innse at det handler om at vi ikke engang har definert ferdig "mennesket" fordi vi ikke ser at likeverd-likestilling-mennesket er uadskillelige begreper i denne sammenheng er ufattelig dumt. blogg innlegget er så klart helt nödvendig om tilstandene i Norge er så prekäre. alle andre typiske netthater provokasjoner skal man jo bare se bort fra. aksentueringen av genderforskjeller (slike forskjeller som innebärer hva vi kaller rasisme i andre sammenheng) er irrelevant da det er disse som skaper nettopp forskjeller (er det noen som har fått med seg hvor stor usikkerehet det er rundt selve begrepet gender og inndelingen av dette i bare to störrelser?). det er AT VI SKAL BEHANDLES LIKT UANSETT som er en menneskerett og resten er uverdig og ulogisk. dette skal ikke debatteres, men aksepteres. at det er nödvendig å debattere på dette nivået er en del av treneringen av avslutningen på dette og hemmer en videre demokratisk utvikling på verdi nivået og sannsynligvis alt annet siden det er en grunnsten som ikke er lagt i et bygg som begynner å skake på grunn av denne mangelen. at flyktninge strömmen mot norden fra deler av verden hvor disse menneskerettene ikke er särlig viderekomne skal bemötes av oss som påstår at vi er det og ikke tar ansvar for det er også uverdig.

    SvarSlett
  12. utgangspunktet for artikkelen er trist. og at sånne forklarende og på snodden "se det litt fra begge sider" innlegg er tenkt som drivende i det som handler om feminisme ditto. Likeverd skal ikke diskuteres men aksepteres. at noe heter de menneskelige rettighetene uten at noen vil ta seg selv i nakken og innse at det handler om at vi ikke engang har definert ferdig "mennesket" fordi vi ikke ser at likeverd-likestilling-mennesket er uadskillelige begreper i denne sammenheng er ufattelig dumt. blogg innlegget er så klart helt nödvendig om tilstandene i Norge er så prekäre. alle andre typiske netthater provokasjoner skal man jo bare se bort fra. aksentueringen av genderforskjeller (slike forskjeller som innebärer hva vi kaller rasisme i andre sammenheng) er irrelevant da det er disse som skaper nettopp forskjeller (er det noen som har fått med seg hvor stor usikkerehet det er rundt selve begrepet gender og inndelingen av dette i bare to störrelser?). det er AT VI SKAL BEHANDLES LIKT UANSETT som er en menneskerett og resten er uverdig og ulogisk. dette skal ikke debatteres, men aksepteres. at det er nödvendig å debattere på dette nivået er en del av treneringen av avslutningen på dette og hemmer en videre demokratisk utvikling på verdi nivået og sannsynligvis alt annet siden det er en grunnsten som ikke er lagt i et bygg som begynner å skake på grunn av denne mangelen. at flyktninge strömmen mot norden fra deler av verden hvor disse menneskerettene ikke er särlig viderekomne skal bemötes av oss som påstår at vi er det og ikke tar ansvar for det er også uverdig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye greier her, men enig med deg at alle skal behandles likt uansett :)

      Slett
  13. Biff og blowjobdagen blir gjennomført og tatt med godt humør her i huset. Skaper glede og humor i en ellers noe ensidig og traust hverdag. Fordi vi ikke legger noe mer i det enn det det er. Ingen feministiske, politiske, hårsåre undertoner. Det er bare kos. Og helt frivillig. Og gøy. Og jeg ser ikke problemet. Eller dette behovet folk har for å lage ALT til en politisk korrekt debatt, UANSETT hvor uskyldig det er. Disse typer innlegg provoserer meg. Ta fatt i de faktisk kjønnsdiskriminerende problemstillingene hvis du ønsker å gjøre en forskjell. Dette er bare klaging for klagingen sin del.

    SvarSlett
    Svar
    1. Supert om dere koser dere med dagen, men det jeg forsøkte å få frem er at det stereotypier er noe dritt, uansett om det er B&B dag eller Valentines. At ikke folk kan lese ting mer enn en gang og faktisk stoppe og opp og se etter ironiske undertoner og ting mellom linjene før de hopper på PK-klaginga. Dette var et blogginnlegg, ikke en artikkel skrevet for å skape politisk debatt. Hvis du blir provosert av satire, så er det vel du som er lett krenkbar og ikke jeg. Les innlegg opp til 3 ganger hvis du blir så irritert at du må kommentere, det er jo mulig du ikke har fatta poenget :)

      Slett
  14. Det kan jo være greit å ha med at det finnes en tilsvarende dag for damene, om akkurat èn måned.
    http://www.cakeandcunnilingus.com/

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott, like stereotyp og idiotisk som den dagen jeg skriver om. Mer dumskap gjør ikke utgangspunktet mindre dumt.

      Slett
  15. Hvorfor i all verden bryr du deg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Bryr og bryr. Skrev et humoristisk (kjipt du ikke tok humoren) blogginnlegg på 5 min, som deretter blir plukket opp av db.bo. BRY er vel å ta hardt i. Var vel heller mer at jeg lo en del av det.

      Slett
  16. Jeg tror aldri jeg har lest et meg gjennom et helt blog innlegg noen gang, jeg tror heller aldri jeg har hørt om "biff & blowjob dagen", men havnet plutselig her av henvisning fra Dagbladet.no. Veldig subjektiv tekst dette her. Jeg er en ung mann selv, partner har jeg ikke, og blowjob har jeg aldri fått. Men om jeg hadde hatt en partner hadde jeg aldri i livet tvunget henne til å suge meg mot hennes vilje, slik dette blog-innlegget nesten fremstiller det. Når det kommer til likestilling har vi nådd MILEPÆLER bare i løpet av noen få generasjoner her i vesten. Jeg er all-in for at alle skal stå likestilt i samfunnet, men når vestlige kvinner langer ut om alt som er negativt med oss menn og spytter sarkasme i slutten av setninger i form av "punchlines" så kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre angående hvorvidt vedkommende står plassert i samfunnets rangstige. Det er helt greit om du ikke ønsket å legge frem temaet på en slik måte, men da må du ordlegge deg annerledes. Hvis det faktisk har seg slik at "biff & blowjob dagen" er noe man seriøst feirer som høytid, så blir det dårlig reflektert over i et så useriøst blog-innlegg. Og det er bare helt latterlig at du sammenligner ordene fra Ann Mari Olsen med "støvete kjønnsrollemønstre", for da vet du åpenbart ikke hvor langt vi faktisk har kommet med likestilling per dags dato. "likestilling" er et vidt begrep og det vil ikke bli innført 100% over natta, heller ikke i neste uke, eller uken etter. Hvis du virkelig ønsker å slå et slag for likestilling må du opptre mye mer seriøst enn du gjør nå. Og kjære kvinner, blir dere tvingt til å suge pikk så blir dere faktisk voldtatt. Bit av ham kuken, dere vil juridisk slippe unna med det, og grisefar kommer aldri til å voldta noen igjen...

    SvarSlett
  17. Jeg tror aldri jeg har lest et meg gjennom et helt blog innlegg noen gang, jeg tror heller aldri jeg har hørt om "biff & blowjob dagen", men havnet plutselig her av henvisning fra Dagbladet.no. Veldig subjektiv tekst dette her. Jeg er en ung mann selv, partner har jeg ikke, og blowjob har jeg aldri fått. Men om jeg hadde hatt en partner hadde jeg aldri i livet tvunget henne til å suge meg mot hennes vilje, slik dette blog-innlegget nesten fremstiller det. Når det kommer til likestilling har vi nådd MILEPÆLER bare i løpet av noen få generasjoner her i vesten. Jeg er all-in for at alle skal stå likestilt i samfunnet, men når vestlige kvinner langer ut om alt som er negativt med oss menn og spytter sarkasme i slutten av setninger i form av "punchlines" så kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre angående hvorvidt vedkommende står plassert i samfunnets rangstige. Det er helt greit om du ikke ønsket å legge frem temaet på en slik måte, men da må du ordlegge deg annerledes. Hvis det faktisk har seg slik at "biff & blowjob dagen" er noe man seriøst feirer som høytid, så blir det dårlig reflektert over i et så useriøst blog-innlegg. Og det er bare helt latterlig at du sammenligner ordene fra Ann Mari Olsen med "støvete kjønnsrollemønstre", for da vet du åpenbart ikke hvor langt vi faktisk har kommet med likestilling per dags dato. "likestilling" er et vidt begrep og det vil ikke bli innført 100% over natta, heller ikke i neste uke, eller uken etter. Hvis du virkelig ønsker å slå et slag for likestilling må du opptre mye mer seriøst enn du gjør nå. Og kjære kvinner, blir dere tvingt til å suge pikk så blir dere faktisk voldtatt. Bit av ham kuken, dere vil juridisk slippe unna med det, og grisefar kommer aldri til å voldta noen igjen...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for en nyansert kommentar :)
      Blogg er jo veldig subjektivt, det er derfor man skriver det, og når db.no plukker den opp, er den jo fortsatt subjektiv. Hvordan mener du jeg langer ut om alt som er negativt om menn her? Det er sexspaltisten og side3 jeg velger å halshugge, ikke menn.Tvert i mot. Godt mulig jeg kunne skrevet teksten annerledes og mer tydelig, men noe av poenget var faktisk å være subtil og i overkant spydig. Les den en gang til, beklager om du følte jeg gikk til angrep på menn som helhet, det var faktisk dere jeg forsøkte å ta i forsvar og stereotypiene jeg går til angrep på. Og jo, jeg syns det er støvete å snakke om at damer skal lage mat på kjøkkenet i sexy klær mens gubben drikker og og gleder seg til en avsugning. Igjen, ikke mannen jeg går til angrep på der heller.

      Jeg ønsket å slå et slag for likestillingen, men på vegne av menn denne gangen. Kjipt du leste det annerledes.

      Slett
  18. Så, hvorfor ber ikke damene en mann på Valentines date?

    SvarSlett
    Svar
    1. Poenget er vel fortsatt ikke hvem som skal be hvem på hva.

      Slett
  19. Jeg bare DIGGER bloggen din Bente!! STÅ PÅ!

    SvarSlett